Praktijkopzet op een rijtje
3H Belonend rijden
Heb je een goede clickertrainingskennis in theorie en praktijk? Heb je je grondwerkoefeningen voor mekaar? Dan mag je op je paard stappen en belonend gaan rijden.
De 3H belonend rijden-cursus bestaat uit 3 elkaar aanvullende lijnen met elk hun eigen insteek rond belonend rijden, zoals voorbereiding op de grond, de eerste keer opstappen, basishulpen uitleggen, spelenderwijs naar horizontale en vertikale balans werken, jezelf van onafhankelijke naar beïnvloedende zit shapen én jezelf en je paard daarbij niet kwijtraken. De cursus gaat er van uit dat je een grondige ervaring hebt met clickeren.
Hoofd = weten hoe je iets moet trainen zodat het duidelijk/fun/zinvol is voor het paard én voor jezelf. Dit stukje ‘game design’ is de specialiteit van Inge Teblick. Hoe kan je jezelf én je paard shapen zonder moeten, en rijtechnisch toch correct trainen?
Hart = jezelf en het paard blijven voelen, en dat is echt iets voor Roos Bijleveld‘s systemisch coachen. Roos blijft je doen terugkoppelen naar wie je zelf bent, en waar je paard nu is. Blijven ademen, blijven voelen, ook als het moeilijk is.
Handen = je lijf/je zit op orde hebben en zen+gefocust kunnen blijven want “training is a mechanical skill”, en dat past helemaal bij Françoise Decoster. Ze geeft je oefeningen om zelf thuis je eigen zit te verbeteren, en waar je op moet letten eens je in het zadel zit.
Het bijzondere aan de 3H-cursus is juist dat het geen kant-en-klaar pakket is. 3H blijft een evenwichtsoefening tussen Inge, Fran en Roos – tussen zo dwangvrij mogelijk en wat “cookie on top” wordt genoemd. Inge is zeer gefocust op R+, op de fun, op het shapen, op de ethiek van het rijden, op timing, op wat het paard er allemaal van denkt. Roos ziet alles in termen van verbinding – ook zij clickert, maar op een volkomen andere manier dan Fran en Inge, veel minder gestructureerd. Fran kijkt helemaal naar de ruiter, en hoe de manier van cues geven de beweging van je paard beïnvloedt. Haar manier van clickeren is wéér een heel andere manier dan die van Inge en Roos. Lukt er iets niet in de praktijk, dan zal je merken dat Inge, Fran en Roos elk vanuit hun visie antwoorden geven… die meestal toch verbazend goed bij elkaar aansluiten, ook al is de insteek anders. We zetten dus niet één te volgen lijn uit – niet voor het doen, maar ook niet voor het denken. Je moet je eigen weg vinden, je eigen optelsom tussen Hoofd, Hart en Handen.
Deze cursussengroep is voor jou als…
- Je paardvriendelijk wil werken, ook als je paard een zadel op z’n rug heeft.
- Je je verder wilt onderdompelen in hoe je de theorie van het leerkwadrant, lussen en kettingen, keuzevrijheid, sociaal leren en game design kan combineren met rijden.
- Je in het samenzijn met je paard wilt werken vanuit verstand én gevoel. Degelijke, wetenschappelijke onderbouwde kennis wordt in de opleiding gecombineerd met het ontwikkelen van je eigen gevoel en intuïtie.
- Je behoefte hebt aan meer structuur in je training. Gedurende de opleiding doorloop je een aantal concrete oefeningen, waarmee je stap voor stap je ruitervaardigheden uitbouwt.
- Je wilt leren van en met een fijne groep gelijkgestemden. Het kan soms eenzaam zijn om je eigen weg te lopen in een wereld die nog veelal vertrouwt op dwang en druk.
- De praktijkdagen (zoals de zitdagen, Game Design-dagen, HorseBoostCamp en Playground) zijn een warm bad vol herkenbaarheid en gezelligheid. Deelname is niet verplicht; je moet er tenslotte je paard voor op de trailer krijgen en daar willen we niemand toe dwingen – daarom hebben we ook een alternatief voorzien, namelijk de zwerfgroeppakketten.
De praktijkdagen gaan enkel door als er voldoende interesse is.
Opgelet: in de 3H-lijn gaan we niet diep in op de voorbereidende grondwerkoefeningen. De 3H-lijn focust vooral op het rijden zelf.
Uiteraard kan je wél voor praktijkbegeleiding in deze basics kiezen als dat nodig zou zijn – en eerlijk gezegd: als je daar een gat in hebt zitten, gaat vooral Inge daar eerst met jou aan werken.
Theorie en praktijk
De Hoofd, Hart of Handen-lijnen bestaan uit online modules die bepaalde onderwerpen groeperen. In de modules worden de onderwerpen vanuit verschillende invalshoeken bekeken. Ze vullen elkaar dus aan.
Je behoudt permanent toegang tot al deze modules en kan er dus doorheen gaan in eigen tempo.
In de online modules krijg je niet alleen theoretische uitleg, maar je krijgt ook praktische oefeningen aangeboden die je direct kunt overdragen op de training met je eigen paard, zoals start- en stopknoppen in de praktijk, leren voelen wat je paard onder je doet en wat je dan zelf kan doen, voorbereiding op de grond, de eerste keer opstappen, basishulpen uitleggen, targets inzetten om spelenderwijs naar horizontale en vertikale balans werken, jezelf van onafhankelijke naar beïnvloedende zit shapen én jezelf en je paard daarbij niet kwijtraken.
- Gedurende het jaar werk je met je eigen paard in je eigen tempo doorheen de oefeningen.
- Tussendoor kun je feedback vragen in de gesloten facebookgroep.
- Bovendien kan met je concrete rijvragen gratis in gesprek gaan met Inge, Françoise en/of Roos in de maandelijkse Zoom.
- De praktijkdagen gaan enkel door bij voldoende interesse (je paard moet er immers de trailer voor op, behalve bij de zitdagen van Fran).
- Uiteraard kan je steeds aanvullen met praktijkles door Inge, Fran of Roos, zowel live als in online feedbackgesprekken.
Wij geloven dat kunnen en kennen bij elkaar horen. Door meer kennis op te doen van hoe zaken werken (kennen) en hier ook echt mee aan de slag te gaan (kunnen) zul je merken dat je je paard snel beter gaat begrijpen, effectievere trainingen gaat opzetten, en meer zelfvertrouwen krijgt als trainer. Bonus: doordat je beter weet wat je doet en waarom je het doet, kun je ook effectiever reageren op kritische vragen van stalgenoten en andere omstanders!
Wat gaat mijn paard leren?
Het is ons doel niet om je fancy piaffes aan te leren. Als het je doel is om zo snel mogelijk op wedstrijd te gaan, dan moeten we je teleurstellen: wij houden op bij de schouder-binnenwaarts. Wat we wél doen, is je bijstaan bij het (her)inrijden van je paard, het begrijpen en afwerken van je basiscues, het opbouwen van criteria, het bijschaven van je lussen en het samenstellen van kettingen in concrete parcoursen die niet alleen fun zijn, maar je paard ook sterker en soepeler maken. De focus ligt niet alleen op het fysieke welzijn van je paard (zoals al die andere cursussen daarbuiten) maar vooral op hoe je het fun kan maken voor je paard.
Wat ga ik leren?
Eindeloos veel! We gieten je hoofd vol ideeën, oefeningen en kennis. Als je weet waaróm je best iets doet, dan dóe je het immers ook beter! Niet alleen feiten over hoe paarden mentaal en fysiek in elkaar zitten, maar ook alles over leren, motiveren en hoe je training kan opbouwen waarbij iedereen fun heeft.
Maar we gaan ook heel veel met elkaar praten over wat en hoe en waarom. We stellen samen jouw trainingsplan op, en volgen dat helemaal mee op, in jouw eigen online trainingsdagboek waar je permanent toegang toe blijft houden. We bespreken ook praktijkfilmpjes (leren zien!) en geven praktische tips.
Wil je in meer detail weten welke vakken je van welke docenten krijgt? Dat overzicht vind je hier.
Inschrijven
3H01. WAT IS BELONEND RIJDEN?
Module 1 | 3H01. Inleiding | |
---|---|---|
Unit 1 | Intro - Preview | |
Module 2 | 3H01. 10 concepten om te grokken voor je in het zadel gaat | |
Unit 1 | CG 01. Fun in al z'n variaties | |
Unit 2 | CG 02. Antecedent arrangement | |
Unit 3 | CG 03. Plannen | |
Unit 4 | CG 04. Aandacht | |
Unit 5 | CG 05. Voorwerp=oefening | |
Unit 6 | CG 06. Stimuluscontrole | |
Unit 7 | CG 07. Je eigen lichaam kunnen organiseren | |
Unit 8 | CG 08. Duur | |
Unit 9 | CG 09. Tempo | |
Unit 10 | CG 10. Binnen voor het donker | |
Module 3 | 3H01. De X-factors van fun | |
Unit 1 | XF 01. Inleiding | |
Unit 2 | XF 02. Is clickertraining voldoende om fun te hebben? | |
Unit 3 | XF 03. De X-factors van... awel ja. | |
Unit 4 | XF 04. Een paar gevolgen voor onze training | |
Unit 5 | XF 05. Game Design | |
Unit 6 | XF 06. Ervaringsfases | |
Module 4 | 3H01. De skilltree van het rijden | |
Unit 1 | ST 01. Is het fun? | |
Unit 2 | ST 02. Een ethische yellow brick road | |
Unit 3 | ST 03. Want "vaardigheidsboom" klinkt toch voor geen meter? | |
Module 5 | 3H01. Actioning | |
Unit 1 | AC01. Trainersvoorkeuren | |
Unit 2 | AC02. Levenscript: iedereen heeft patronen | |
Unit 3 | AC03. Attitude | |
Unit 4 | AC04. Basismotoriek | |
Unit 5 | AC05. Van kernconclusie naar kernwaarde | |
Unit 6 | AC06. Action-typetje/Arche-typetje | |
Unit 7 | AC07. Nadeem en Dabria in Action |
3H02. NULMETING
Module 1 | 3H02. Leren zien: correct bewegen | |
---|---|---|
Unit 1 | LZB 01. Eum - op vier benen, toch? | |
Unit 2 | LZB 02. Houding of bouw? | |
Unit 3 | LZB 03. Stap | |
Unit 4 | LZB 04. Draf | |
Unit 5 | LZB 05. Galop | |
Unit 6 | LZB 06. 13 puntjes | |
Unit 7 | LZB 07. Achterbenen, bekkenkanteling en staart | |
Unit 8 | LZB 08. Bovenlijn en schoft | |
Unit 9 | LZB 09. Bovenhals en C1-C2 | |
Unit 10 | LZB 10. Hoofd, kaak, onderhals | |
Unit 11 | LZB 11. Schoudervrijheid en op de voorhand | |
Unit 12 | LZB 12. Regelmaat en DAP | |
Unit 13 | LZB 13. Vertikaal evenwicht | |
Module 2 | 3H02. Dataverzameling: fysiek | |
Unit 1 | DF01. Je SteamPunkPaard | |
Unit 2 | DF02. Je paard in partjes | |
Unit 3 | DF03. Nog meer partjes | |
Unit 4 | DF04. Is je paard een banaan? | |
Module 3 | 3H02. Dataverzameling: mentaal | |
Unit 1 | DM01. Nulmeting: mentaal | |
Module 4 | 3H02 - To play is to fail | |
Unit 1 | MF01. Set up for failure | |
Unit 2 | MF02. De creatiespiraal | |
Unit 3 | MF03. Disney Chambers | |
Module 5 | 3H02. De Personal Coach van je paard | |
Unit 1 | PC 01. Pepperdepep | |
Unit 2 | PC 02. Pepperdepep bis |
3H03. VOORBEREIDEND GRONDWERK
Module 1 | 3H03 - Van grondwerk naar rijden | |
---|---|---|
Unit 1 | GO01. Ben je er klaar voor? | |
Unit 2 | GO02. Broodkruimels strooien | |
Unit 3 | GO03. Creatief met balken | |
Unit 4 | GO04. Evenwicht | |
Unit 5 | GO05. Stemcues, Keep Going Signal en Intermediate Bridge | |
Module 2 | 3H03. Tactiele cues (denken) | |
Unit 1 | TC01. Ethiekstress | |
Unit 2 | TC02. Van de regen in de free operant avoidance learning | |
Unit 3 | TC03. Superimpositie | |
Unit 4 | TC04. Aanraking als zintuig | |
Unit 5 | TC05. Motorleren | |
Unit 6 | TC06. Retentie en transfer | |
Unit 7 | TC07. It takes two to tango | |
Unit 8 | TC08. Ik heb dit al eens gezegd, maar toch... | |
Unit 9 | TC09. Elk is verantwoordelijk voor z'n eigen job | |
Module 4 | 3H03 - Tactiele cues (doen) | |
Unit 1 | TC10A. Inleiding | |
Unit 2 | TC10. Toestemming vragen | |
Unit 3 | TC11. Een tactiele cue is van allebei | |
Unit 4 | TC12. De trage omhelzing | |
Unit 5 | TC13. Het blisspunt vinden | |
Unit 6 | TC14. Cross-over paarden, cross-over mensen | |
Module 5 | 3H04 - Dubbellongewerk | |
Unit 1 | DL01. Intro tot grondwerk aan de dubbellijnen | |
Unit 2 | DL02. Praktijkfilmpjes 1 | |
Unit 3 | DL03. Praktijkfilmpjes 2 | |
Module 5 | ROG. Rijden ondersteunen met grondwerk | |
Unit 1 | ROG01. Inleiding | |
Unit 2 | ROG02. Voor we eraan beginnen / Wendingen rijden | |
Unit 3 | ROG03. Overgangen: gebruik een transfercue | |
Unit 4 | ROG04. Overgangen: voice cue checken en eventueel hertrainen | |
Unit 5 | ROG05. Angst | |
Unit 6 | ROG06. Longeren | |
Unit 7 | ROG07. Aanleren nieuwe oefeningen 1 | |
Unit 8 | ROG08. Aanleren nieuwe oefeningen 2 | |
Unit 9 | ROG09. Praktijkopdrachten en slot |
3H04. VOOR JE OPSTAPT
Module 1 | VO01. Moet gewoon. | |
---|---|---|
Unit 1 | Safety first | |
Module 2 | VO02. Oefen je zit zonder paard | |
Unit 1 | VH01. Doelstelling | |
Unit 2 | VH02. Anatomie I: je wervelkolom | |
Unit 3 | VH03. Anatomie II: recht zitten en de rest van je skelet | |
Unit 4 | VH04. Stabiliteit en balans door spanning los te laten | |
Unit 5 | VH05. Stabiliteit en balans door oprichting en core stability | |
Unit 6 | VH06. Stabiliteit en balans in beweging | |
Module 3 | VO03. Wat eerst in orde moet zijn | |
Unit 1 | VH07. Materialen | |
Unit 2 | VH08. Interactie | |
Module 4 | VO04. Extra info | |
Unit 1 | Past je zadel? | |
Unit 2 | Past je (bitloos) hoofdstel? | |
Unit 3 | Linkshandigheid voor rechtshandigen |
3H05. VAN OPSTAPPEN NAAR PASSAGIEREN
Module 1 | OP02. Inspraak v2.0: start- en stopknoppen | |
---|---|---|
Unit 1 | PA01. Start- en stopknoppen | |
Unit 2 | PA02. Knopperdeknop | |
Unit 3 | PA03. Startknoppen in de praktijk | |
Unit 4 | PA04. Stopknoppen in de praktijk | |
Unit 5 | PA05. Downloads | |
Module 2 | OS03. Van inparkeren tot opstappen | |
Unit 1 | PA06. Inparkeren als skilltree | |
Unit 2 | PA07. Opstappen als discoveryfase | |
Unit 3 | PA08. Opstappen: praktijk | |
Module 3 | OS04. In beweging komen | |
Unit 1 | PA09. Move it move it move it | |
Unit 2 | PA10. Solopassagieren: praktijk | |
Unit 3 | PA11. Duopassagieren: praktijk | |
Module 4 | OS05 - Van zien naar voelen | |
Unit 1 | PA12. Tsaheylu | |
Unit 2 | PA13. Waarmee moet ik voelen? | |
Unit 3 | PA14. Voorvoeten voelen | |
Unit 4 | PA15. Achtervoeten voelen |
3H06. BASISHULPEN
Module 1 | BH01. Shape jezelf: de za-zen van de feedbacklus | |
---|---|---|
Unit 1 | ZZ01. Onboarding: de klikschakelaars | |
Unit 2 | ZZ02. De za-zen in de feedbacklus | |
Unit 3 | ZZ03. Jezelf shapen: wat is je werkwoord? | |
Unit 4 | ZZ04. Jezelf shapen: observeren en evalueren | |
Unit 5 | ZZ05. Van zitfluf naar Press C naar waterfluf | |
Module 2 | BH02 - Zithulpen I | |
Unit 1 | ZH01. Inleiding | |
Unit 2 | ZH02. Het bekken: gewichtsverdeling tijdens het rijden | |
Unit 3 | ZH03. Het bekken: zwaartepunt | |
Unit 4 | ZH04. Het bekken: oriëntatie | |
Unit 5 | ZH05. Het heupgewricht | |
Unit 6 | ZH06. Analogie tussen zitbeenknobbel en heupgewricht | |
Module 3 | BH02 - Zithulpen II | |
Unit 1 | ZH07. Praktijk: eerst jezelf recht zetten | |
Unit 2 | ZH08. Praktijk: dan beweging voelen | |
Unit 3 | ZH09. Praktijkopdracht: wijken | |
Unit 4 | ZH10. Goede overgangen rijden: down overgang | |
Unit 5 | ZH11. Goede overgangen rijden: up overgang en trainingsaanpak | |
Unit 6 | ZH12. Andere cues vanuit je zit | |
Module 4 | BH04. Basiscues als klikschakelaars | |
Unit 1 | KS06. Klikschakelaars praktisch: intro | |
Unit 2 | KS07. Elke cue begint in je bekken | |
Unit 3 | KS08. Dataverzameling | |
Unit 4 | KS09. Klikschakelaar 1: Doe meer - wat | |
Unit 5 | KS10. Klikschakelaar 1: Doe meer - waarom | |
Unit 6 | KS11. Klikschakelaar 1: Doe meer - hoe | |
Unit 7 | KS12. Klikschakelaar 2: Binnenteugel - wat | |
Unit 8 | KS13. Klikschakelaar 2: Binnenteugel - waarom | |
Unit 9 | KS14. Klikschakelaar 2: Binnenteugel - hoe | |
Unit 10 | KS15. Klikschakelaar 3: Buitenteugel - wat | |
Unit 11 | KS16. Klikschakelaar 3: Buitenteugel - waarom | |
Unit 12 | KS17. Klikschakelaar 3: Buitenteugel - hoe | |
Unit 13 | KS18. Klikschakelaar 4: Buitenbeen - wat | |
Unit 14 | KS19. Klikschakelaar 4: Buitenbeen - waarom | |
Unit 15 | KS20. Klikschakelaar 4: Buitenbeen - hoe | |
Unit 16 | KS21. Klikschakelaar 5: Minder doen -wat | |
Unit 17 | KS22. Klikschakelaar 5 - Minder doen - waarom | |
Unit 18 | KS23. Klikschakelaar 5: Minder doen - hoe | |
Unit 19 | KS24. Klikschakelaar 6: Binnenbeen - wat | |
Unit 20 | KS25. Klikschakelaar 6: Binnenbeen - waarom | |
Unit 21 | KS26. Klikschakelaar 6: Binnenbeen - hoe | |
Module 5 | BH05. Teugelwerking | |
Unit 1 | TH01. Teugelwerking: Inleiding | |
Unit 2 | TH02. Teugelwerking: Stabiele handen | |
Unit 3 | TH03. Teugelwerking: Teugelstuff in het kader van effectieve communicatie | |
Unit 4 | TH04. Teugelwerking: Positie van de handen in het kader van effectieve communicatie | |
Unit 5 | TH05. Teugelwerking: Communiceren met je handen - overgangen | |
Unit 6 | TH06. Teugelwerking: Communiceren met je handen - paard buigen en schouder duwen | |
Unit 7 | TH07. Teugelwerking: Communiceren met je handen - andere dingen | |
Unit 8 | TH08. Teugelwerking: Frames | |
Unit 9 | TH09. Teugelwerking: Met bit of bitloos? |
3H07. VOORWAARTS
Module 1 | VW01. Level Design | |
---|---|---|
Unit 1 | LD01. Zand | |
Unit 2 | LD02. 10 principes van Level Design | |
Unit 3 | LD03. Bewegen als een game mechanic | |
Unit 4 | LD04. Momentum | |
Unit 5 | LD05. Pacing | |
Unit 6 | LD06. Trajecten | |
Module 2 | VW02. Praktische creativiteit: parcoursopbouw | |
Unit 1 | PO01 - 4 balken en een gamerpaard | |
Unit 2 | PO02. 2 hoepels en een gamerpaard | |
Unit 3 | PO03. 6 kegels en een gamerpaard | |
Unit 4 | PO04. 2+4+6 en een gamerpaard | |
Unit 5 | PO05. Welke oefeningen plaats je na elkaar? | |
Module 3 | VW03. Van schakelknoppen naar dimmerknoppen | |
Unit 1 | DK01. U bevindt zich hier | |
Unit 2 | DK02. Teugels en paardenvoeten | |
Unit 3 | DK03. Teugels, onderbeencues en paardenvoeten | |
Module 4 | VW4. Beter lichtrijden | |
Unit 1 | LR01. Inleiding | |
Unit 2 | LR02. Hoe moet het er uit zien? | |
Unit 3 | LR03. Hoe doe je dit? Stubby legs | |
Unit 4 | LR04. Hoe doe je dit? Sta-sta-zit | |
Unit 5 | LR05. Two-seat oefening | |
Unit 6 | LR06. Andere dingen om rekening mee te houden | |
Unit 7 | LR07. Zitcues tijdens het rijden | |
Module 5 | VW5. Voorwaarts! | |
Unit 1 | VW01. Tempo | |
Unit 2 | VW02. Groen-oranje-groen | |
Unit 3 | VW03. Van cue naar hulp | |
Unit 4 | VW04. Meer doen/minder doen | |
Unit 5 | VW05. Cruise control | |
Module 6 | VW6. Voorwaarts-neerwaarts | |
Unit 1 | DR1. Inleiding | |
Unit 2 | DR2. Oorsprong van mijn visie | |
Unit 3 | DR3. Wanneer clicken? Rijden versus grondwerk | |
Unit 4 | DR4. Wanneer clicken? Duur en reeksen | |
Unit 5 | DR5. Het trainingsplan: de stappen | |
Unit 6 | DR6. Het trainingsplan: uitleg | |
Unit 7 | DR7. Voorwaarts-neerwaarts: wat en waarom? | |
Unit 8 | DR8. Voorwaarts-neerwaarts: hoe? | |
Unit 9 | DR9. Voorwaarts-neerwaarts: trainingsplan deel 1 | |
Unit 10 | DR10. Voorwaarts-neerwaarts: het trainingsplan deel 2 | |
Module 7 | VW7. Oprichting | |
Unit 1 | DR11. Oprichting: wat en hoe doe je dit? | |
Unit 2 | DR12. Oprichting: trainingsplan | |
Unit 3 | DR13. Oprichting: alternatief trainingsplan | |
Unit 4 | DR14. Trampoline-oefening voor doorzitten in draf | |
Unit 5 | DR15. Everything is everything else |
3H08. WENDEN EN BUIGEN
Module 1 | WB01. Wendingen en hoeken | |
---|---|---|
Unit 1 | WH00. Is je paard een banaan? Herhaling | |
Unit 2 | WH01. Wat is buigen? | |
Unit 3 | WH02. Van cue naar hulp | |
Unit 4 | WH03. Bochtenwerk | |
Unit 5 | WH04. Dieper de hoek in | |
Unit 6 | WHO5. Praktijkopmerkingen | |
Module 2 | WB02. Beter draaien | |
Unit 1 | BD01. Inleiding | |
Unit 2 | BD02. Ideaal beeld | |
Unit 3 | BD03. Hoe vraag je het? - deel 1 | |
Unit 4 | BD04. Hoe vraag je het? - deel 2 | |
Unit 5 | BD05. Veel gemaakte ruiterfouten | |
Unit 6 | BD06. veel gemaakte ruiterfouten - vervolg | |
Unit 7 | BD07. Help, mijn paard draait niet! | |
Unit 8 | BD08. En dan ook nog... | |
Unit 9 | BD09. En dan dit in praktijk gaan oefenen | |
Module 3 | WB03. Van hoeken naar zijwaarts | |
Unit 1 | WH06. De volte als het begin en einde van het rechtricht-universum |
3H09. ZIJWAARTS
Module 1 | 3H09. Zijwaarts bewegen | |
---|---|---|
Unit 1 | ZW01. Inleiding | |
Unit 2 | ZW02. Voorbereiding en criteria | |
Unit 3 | ZW03. Zijwaarts ("wijken", maar dan niet "wijkend") | |
Unit 4 | ZW04. Van schouder-voor naar schouder-binnen |
3H10. THINK, PLAN, DO, EVALUATE
Module 1 | 3H10 - De Dip | |
---|---|---|
Unit 1 | DD01. Help! Waar ben ik? | |
Unit 2 | DD02. Master of Chaos | |
Unit 3 | DD03. Trainen zodat je vooruit gaat | |
Unit 4 | DD04. Target training voor trainers | |
Unit 5 | DD05. Meer ability points in je charisma | |
Unit 6 | DD06. Let it go, let it go! | |
Module 2 | 3H10 - Webinar pijnherkenning in het zadel | |
Unit 1 | PH01. Webinar pijnherkenning | |
Module 3 | 3H10. Wat gaan we doen vandaag? | |
Unit 1 | WDWV01. Inleiding | |
Unit 2 | WDWV02. Fysieke en mentale toestand van jou en je paard | |
Unit 3 | WDWV03. Korte termijn-doelen | |
Unit 4 | WDWV04. Lange termijn-doelen: rijden | |
Unit 5 | WDWV05. Lange termijn-doelen: ruitertoerisme, wedstrijden | |
Unit 6 | WDWV06. Hoe ga je aan iets werken? Tactiek 1: begrenzen | |
Unit 7 | WDWV07. Tactiek 2: oefening uitleggen | |
Unit 8 | WDWV08en9. Tactiek 3: de ruiter - Tactiek 4: oefening ervoor en erna | |
Unit 9 | WDWV10. Tactiek 5: motivatie | |
Unit 10 | WDWV11. En nu concreet: voorwaarts | |
Unit 11 | WDWV12. En nu concreet: wendingen | |
Unit 12 | WDWV13. En nu concreet: andere dingen |
3H11. INTO THE FUTURE
Module 1 | IF02. Doelbewust oefenen | |
---|---|---|
Unit 1 | IF02. Doelgericht oefenen | |
Module 2 | IF03. Is fysiek hard werken fun? | |
Unit 1 | 3HFF01. Probleemstelling | |
Unit 2 | 3HFF02. Wat gebeurt er in een paardenlijf? | |
Unit 3 | 3HFF03. Tips voor fysieke training | |
Unit 4 | 3HFF04. Wanneer is hard werken fun? | |
Module 3 | IF04. Doelbewust oefenen op z'n 3H's. | |
Unit 1 | DO01. Waarom gaat het nu zo traag? | |
Unit 2 | DO02. Wat dan wel? - 1 | |
Unit 3 | D003. Wat dan wel? - 2 |
3H12. BUITENRIJDEN
Module 1 | IF01. Trainen buiten de bak | |
---|---|---|
Unit 0 | BR01. Buitenrijden | |
Unit 0 | BR02. Buitenspeeltuin |