BM1 Leertheorie: operant conditioneren, klassiek conditioneren, cues, lussen, trainingsplannen.
Samen ca. 6,5u.
Module 1 | Operant conditioneren | |
---|---|---|
Unit 1 | OC 01. Wat is operant conditioneren? | |
Unit 2 | OC 02. Thorndike's "Wet van het effect" | |
Unit 3 | OC 03. Aversieve en attractieve gevolgen | |
Unit 4 | OC 04. Skinner | |
Unit 5 | OC 05. Het operante quadrant | |
Unit 6 | OC 06. Positieve bekrachtiging | |
Unit 7 | OC 07. Positieve bekrachtiging in je training: een paar tips alvast | |
Unit 8 | OC 08. Negatieve bekrachtiging | |
Unit 9 | OC 09. Negatieve bekrachtiging in je training (life happens) | |
Unit 10 | OC 10. Negatieve bekrachtiging en leerfases | |
Unit 11 | OC 11. Positief straffen | |
Unit 12 | OC 12. Positief straffen in je training (2 keer per jaar) | |
Unit 13 | OC 13. Negatief straffen | |
Unit 14 | OC 14. Negatief straffen in je training (ook beter van niet) | |
Unit 15 | OC 15. Extinctie | |
Unit 16 | OC 16. Extinctie in je training | |
Unit 17 | OC 17. Effectieve bekrachtigers | |
Unit 18 | OC 18. Soorten bekrachtigers (een introductie) | |
Unit 19 | OC 19. ABC-contingenties | |
Unit 20 | OC 20a. Herken de contingentie | |
Unit 21 | OC 20b. Herken de contingentie | |
Unit 22 | OC 20c. Herken de contingentie | |
Unit 23 | OC 20d. Herken de contingentie | |
Unit 24 | OC 20e. Herken de contingentie | |
Unit 25 | OC 20f. Herken de contingentie | |
Unit 26 | OC 20g. Herken de contingentie | |
Unit 27 | OC 21. Q&A | |
Module 2 | Klassiek conditioneren | |
Unit 1 | KC 01. Pavlov en de transfer van reflexen | |
Unit 2 | KC 02. Watson en de transfer van emoties | |
Unit 3 | KC 03. Trainingsvoorbeelden van geconditioneerde emoties | |
Unit 4 | KC 04. Het Rescorla & Wagner-model | |
Unit 5 | KC 05. Verhoudingen tussen prikkels | |
Unit 6 | KC 06. Stimulusgeneralisatie en stimulusdiscriminatie | |
Unit 7 | KC 07. Overshadowing, blocking en latente inhibitie | |
Unit 8 | KC 08. Timing van stimuli en de invloed op leren | |
Module 3 | ABC-Feedbacklussen I | |
Unit 1 | ABC 01. Associatief leren | |
Unit 2 | ABC 02. De verkeersrotondes in je hoofd | |
Unit 3 | ABC 03. Lussen en de gevolgen voor je praktijk (een beginnetje) |