Vroeger was je weg vinden in clickertraining "simpel": je mocht alleen een clicker gebruiken (stem was fout), je mocht alleen met voer belonen (wat? hoe zou een oefening zelf ooit beloning kunnen zijn?), je mocht nooit meer voer buiten de training geven (komaaaan!). Nu weten we meer, maar met dat meer weten wordt er ook meer geëxperimenteerd met mogelijke oplossingen, en maken verschillende lesgevers verschillende keuzes. Wat zijn de grote stromingen in clickertraining? Hoe verschillend zijn ze? Waar komen die verschillen vandaan? ...Of: wat "meten" we eigenlijk? Een poging tot overzicht, van cookie-on-top tot continuous feeding, ven gecontroleerd tot autonoom.
;nbsp!
Module 1 | Tools en Tactieken | |
---|---|---|
Unit 1 | TT01. Inleiding | |
Unit 2 | TT02. Alexandra Kurland (de paardenpionier) | |
Unit 3 | TT03. Rachel Bedingfield (Connection Training) | |
Unit 4 | TT04. Janneke Koekhoven (forcefree) | |
Unit 5 | TT05. Steinar Sigurbjornsson (Intrinzen) | |
Unit 6 | TT06. Angelica Hesselius (Academische dressuur) |