Het spelenderwijs opbouwen van training aan de hand van game development-technieken, in combinatie met wat we weten over leren en motivatie.
Module 1 | Spelen versus games | |
---|---|---|
Unit 1 | SP01. Soorten spel | |
Unit 2 | SP02. Het verschil tussen spelen en vechten | |
Unit 3 | SP03. Spelevolutie | |
Unit 4 | SP04. De kenmerken van spel | |
Unit 5 | SP05. Spelen is sociale intelligentie | |
Unit 6 | SP06. Spelen drijft cognitie | |
Unit 7 | SP07. Downloads | |
Module 2 | Game Thinking | |
Unit 1 | GT00. Vóór je aan de rest begint: research! | |
Unit 2 | GT01. Iedereen gamet | |
Unit 3 | GT02. Waarom spelen we graag games? | |
Unit 4 | GT03. Wat is een spel? | |
Unit 5 | GT04. Game thinking: constructional approach | |
Unit 6 | GT05. Game thinking: Design thinking | |
Unit 7 | GT06. Game thinking: Game mechanics | |
Unit 8 | GT07. Game thinking: Ervaringsfases | |
Unit 9 | GT08. Game thinking: Study of One | |
Module 3 | Game Design: de ups en downs van leren | |
Unit 1 | GD09. Flow revisited | |
Unit 2 | GD10. Leercurves | |
Unit 3 | GD11. Aandachtscurves | |
Module 4 | Game Design: Discovery en Onboarding | |
Unit 1 | GD12. Discovery | |
Unit 2 | GD13. Onboarding | |
Unit 3 | GD14. Skilltrees | |
Unit 4 | GD15. Fail states | |
Unit 5 | GD16. Hoe krijg je gedrag? | |
Unit 6 | GD17. Criteria verhogen in een lus | |
Unit 7 | GD18. Criteria verhogen: waar in de lus? | |
Unit 8 | GD19. Feed for position | |
Unit 9 | GD20. Stimuluscontrole in de lus | |
Unit 10 | GD21. Emotionele cues en huiswerk | |
Module 5 | Game Design: Scaffolding | |
Unit 1 | GD22. Scaffolding | |
Unit 2 | GD23. Kettingen en reeksen | |
Unit 3 | GD24. Soorten kettingen | |
Unit 4 | GD25. Gewoontevorming | |
Unit 5 | GD26. Gewoontes shapen | |
Module 6 | Game Design: Endgame | |
Unit 1 | GD27. Endgame | |
Unit 2 | GD28. Volharding | |
Unit 3 | GD29. Optimisme | |
Unit 4 | GD30. Growth mindset | |
Unit 5 | GD31. Doelgericht oefenen | |
Module 7 | Nerdland | |
Unit 1 | NL01. Ratio's en intervals | |
Unit 2 | NL01. Bekrachtigingsschema's |