Wat is fun eigenlijk? Clickertrainen blijkt om méér redenen te werken dan alleen de click en het voer.
Deze cursus gaat over zelfdeterminatie: motivatie, autonomie, meesterschap, zingeving, verbondenheid, keuzevrijheid, start- en stopknoppen.
In de laatste module wordt gekeken naar de moeilijkste vraag: wil een paard wel bereden worden? Hoe kan je dat in de praktijk "meten"?
Module 1 | Theory of Fun | |
---|---|---|
Unit 0 | TOF01 - Wat is dat, fun, en kan mijn paard het opeten? | |
Unit 0 | TOF02 - Intrinsieke en extrinsieke motivatie | |
Unit 0 | TOF03. Autonome en gecontroleerde motivatie | |
Unit 0 | TOF04. Het motivatiecontinuum | |
Unit 0 | TOF06. Superimpositie | |
Unit 0 | TOF06. X-factor 1: autonomie | |
Unit 0 | TOF07. X-factor 2: meesterschap | |
Unit 0 | TOF08: X-factor 3: verbondenheid | |
Unit 0 | TOF09: X-factor 4: zingeving | |
Unit 0 | TOF10: Dood door wortel | |
Unit 0 | TOF11. Zelfeffectiviteit | |
Module 2 | Empowerment | |
Unit 0 | PS01. Het patroon ontdekken | |
Unit 0 | PS02. Hersenen als leerjunkies | |
Unit 0 | PS03. Echt kunnen kiezen | |
Unit 0 | PS04. Inhale possibility, not bugs | |
Unit 0 | PS05. De gebruikersinterface | |
Unit 0 | PS06. Startknoppen | |
Unit 0 | PS07. Stopknoppen | |
Unit 0 | PS08. Onzichtbare keuzes | |
Unit 0 | PS09. Gepaarde voorkeurstest | |
Unit 0 | PS10. Empowerment | |
Module 3 | Inspraak v2.0: start- en stopknoppen bij het rijden | |
Unit 0 | PA01. Start- en stopknoppen: van inparkeren tot passagieren | |
Unit 0 | PA02. Knopperdeknop | |
Unit 0 | PA03. Startknoppen in de praktijk | |
Unit 0 | PA04. Stopknoppen in de praktijk | |
Unit 0 | PA05. Downloads |