ClickerAcademie

De meest paardvriendelijke opleiding van de lage landen

Game Design 1: van spelen naar spel

Game Design 1: van spelen naar spel

Theoretische onderbouw van het Game Design-denken: het opbouwen van training aan de hand van game development-technieken, in combinatie met wat we weten over leren en motivatie.
Best op te volgen met de cursussen Onboarding, Scaffolding en Endgame.

 

Module 1 Spelen versus games
Unit 1 SP01. Soorten spel  
Unit 2 SP02. Het verschil tussen spelen en vechten  
Unit 3 SP03. Spelevolutie  
Unit 4 SP04. De kenmerken van spel  
Unit 5 SP05. Spelen is sociale intelligentie  
Unit 6 SP06. Spelen drijft cognitie  
Unit 7 SP07. Downloads  
Module 2 Game Thinking
Unit 1 GT00. Vóór je aan de rest begint: research!  
Unit 2 GT01. Iedereen gamet  
Unit 3 GT02. Waarom spelen we graag games?  
Unit 4 GT03. Wat is een spel?  
Unit 5 GT04. Game thinking: constructional approach  
Unit 6 GT05. Game thinking: Design thinking  
Unit 7 GT06. Game thinking: Game mechanics  
Unit 8 GT07. Game thinking: Ervaringsfases  
Unit 9 GT08. Game thinking: Study of One  
Module 3 Game Design: de ups en downs van leren
Unit 1 GD09. Flow revisited  
Unit 2 GD10. Leercurves  
Unit 3 GD11. Aandachtscurves  
Module 4 De 3 ervaringsfases van motorleren
Unit 1 Motorleren  
Unit 2 Retentie en Transfer  
Inge

Reacties zijn gesloten.
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.