ClickerAcademie

De meest paardvriendelijke opleiding van de lage landen

Game Design 1: van spelen naar spel

Game Design 1: van spelen naar spel

Theoretische onderbouw van het Game Design-denken: het opbouwen van training aan de hand van game development-technieken, in combinatie met wat we weten over leren en motivatie.
Best op te volgen met de cursussen Onboarding, Scaffolding en Endgame.

 

Module 1 Spelen versus games
Unit 1 SP01. Soorten spel  
Unit 2 SP02. Het verschil tussen spelen en vechten  
Unit 3 SP03. Spelevolutie  
Unit 4 SP04. De kenmerken van spel  
Unit 5 SP05. Spelen is sociale intelligentie  
Unit 6 SP06. Spelen drijft cognitie  
Unit 7 SP07. Downloads  
Module 2 Game Thinking
Unit 1 GT00. Vóór je aan de rest begint: research!  
Unit 2 GT01. Iedereen gamet  
Unit 3 GT02. Waarom spelen we graag games?  
Unit 4 GT03. Wat is een spel?  
Unit 5 GT04. Game thinking: constructional approach  
Unit 6 GT05. Game thinking: Design thinking  
Unit 7 GT06. Game thinking: Game mechanics  
Unit 8 GT07. Game thinking: Ervaringsfases  
Unit 9 GT08. Game thinking: Study of One  
Module 3 Game Design: de ups en downs van leren
Unit 1 GD09. Flow revisited  
Unit 2 GD10. Leercurves  
Unit 3 GD11. Aandachtscurves  
Module 4 De 3 ervaringsfases van motorleren
Unit 1 Motorleren  
Unit 2 Retentie en Transfer  
Inge

Reacties zijn gesloten.